vrijdag 12 juni 2009

Over met je neus in de boter vallen...


In amerika word je er mee doodgegooid. Koffie in kartonnen bekers. In tig varianten en te koop op zowat elke hoek van de straat. In grote delen van de wereld is het concept gekopieerd, en de laatste tijd heeft het giga bedrijf het niet gemakkelijk. Misschien dat dit juist de reden was om een nieuw concept te lanceren, dat inmiddels in Canada als testmarkt uitstekend uit de verf gekomen is. Er is een heel nieuw apparaat voor nodig, en jawel... dit apparaat wordt exclusief geproduceerd door het bedrijf waarvoor ik de export aan het opzetten ben in Europa, als independant sales representative voor een zusterbedrijf van het bedrijf waar ik tot voor kort op de loonlijst stond. En nu val ik met mijn neus in de boter, want het betreffende bedrijf gaat het concept naar Europa exporteren. En als het ook maar in de verte gaat lijken op het succes dat het in Canada heeft, betekent dit big business. Waar ik eigenlijk niet echt op zit te wachten, maar ach, als het betekent dat ik voor een paar uur per week productief zijn uren kan declareren en mijn reiskosten door mijn ex werk- en nu opdrachtgever worden betaald, als het me helpt in mijn doelstelling om half cultuur en natuur snuivend en half werkend door Europa kan reizen, ....waarom niet? Als ik het maar niet hoef te drinken, want koffie heb ik al een tijd geleden afgezworen. Het moet alleen natuurlijk geen stress worden, want me onder druk laten zetten komt in mijn woordenboek niet meer voor.
Morgen ga ik lekker op stap in Duitsland, eens flink de bloemetjes buiten zetten, voor het weer druk wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten