woensdag 10 juni 2009

nieuws van de dag

Niemand kan zeggen dat homo´s de laatste tijd gebrek aan media aandacht krijgen. Soms word ik er wel eens flauw van. Zo bijzonder zijn we toch ook weer niet? Wat is nou helemaal the big deal?

Ik werd een tikkeltje onpasselijk toen gisterenavond in het nieuws een leraar zat te vertellen dat hij uit respect voor de beginselen van de school waar hij lesgeeft wel homo is gebleven, maar niet praktiserend homo is. Met andere woorden, die man leeft celebitair? Ben je dan gek of zo? Wat een afschuwelijke zelfverloochening. Het kan niet anders of vroeg of laat gaat die man er aan onderdoor. Hoe kun je jezelf zo vernederen, gewoon omdat je bent wat je bent? Ik begrijp er geen ene mallemoer van, volgens mij is dat gewoon ZIEK.

En dan....

De Groninger hiv zaak. Die was gisteren ook weer uitgebreid in het nieuws, en ook daar word ik een beetje erg flauw van. Naturlijk is het ziek als daar werkelijk is gebeurd waaarvoor de drie verdachten in de rechtbank terecht kwamen, maar er zijn zoveel dingen ziek. Waarom moet dit dan elke keer zo uitgebreid in het nieuws komen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten