dinsdag 2 maart 2010

De Werk Ervarings Plek is binnen...

Ongelooflijk. Gisteren na dat ziekenhuis gedoe van de vorige twee weken maar weer eens aan het vissen gegaan, Agens gebeld, vanmorgen om negen uur een afspraak gemaakt om 10 uur in Rotterdam, en om 11 uur had ik mijn Werk Ervarings Plaats binnen. Ik ga voor het Ministerie van Soziale Zaken en Werkgelegenheid volwassenen zonder baan bemiddelen, een integratietraject dat bij Agens is ingekocht, en ik ga ondersteuning bieden bij een traject van JOS, Dienst Jeugd, Onderwijs en Samenleving bemiddelen naar werk.

Ook al is dat gedurende het UWV traject onbetaald werk, met behoud van uitkering, het voelt toch lekker dat ik het zo snel voor elkaar heb gekregen ondanks de aanvankelijke tegenvallers.

Maar morgen eerst stemmen. Ik ben benieuwd waar het de komende maanden naar toe gaat. Morgen weliswaar gemeenteraadsverkiezingen, en ik ga ook op een andere partij stemmen dan bij de landelijke verkiezingen in juni, maar ik denk dat over het algemeen aan de uitslag van morgen wel een trend te zien zal zijn. En dan kan het echte gespeculeer beginnen.

Een land krijgt de regering die het verdient. Verdienen wij Wilders? Willen wij dat echt? Ik kan het nog steeds niet begrijpen hoe naïef mensen dreigen te gaan stemmen, als je de peilingen mag geloven. Praatjes vullen geen gaatjes. Als je belangrijkste daad gaat zijn het verbieden van hoofddoekjes in openbare gebouwen, zoals dus ook verenigingen, etc., en je kan verder aardig lullen en wordt daarmee de grootste partij, dan maak ik me ernstig zorgen over ons landje. In Den Haag en Almere doet de PVV mee aan de lokale verkiezingen. we zullen het zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten