dinsdag 30 maart 2010

rustiger vaarwater

Een oude zwitserse klant geaktiveerd voor mijn ex-baas, niet dat ik er iets mee verdien, maar het voelt lekker. Net als mijn stage, waar het zo voor Pasen toch iets rustiger wordt en ik intussen bijna volledig ingewerkt ben. Niet dat ik er wat mee verdien maar het voelt toch lekker. Dat blijft wel eens balen hoor, al mijn talenten uit de kast halen en er vol voor gaan, zonder er iets wijzer en zelfs eerder armer van te worden, maar goed, het zal wel nodig zijn om de omslag die ik wil maken te maken en op een gegeven moment zal het wel wat gaan opleveren. Mogelijk hangt er ook weer wat meer marktonderzoek in Duitsland in de lucht, waardoor ik daarmee toch in elk geval wat kan bijsnabbelen. Verder blij met de zomertijd, de avonden worden langer en dan zijn op een of andere manier de dagen wel net zo lang maar toch minder vermoeiend, en ik sta nu te popelen om mijn tuin wat op te leuken, als mijn inkomensverzekeraar tenminste eindelijk weer eens over de brug komt, want die is al weer een week te laat. Kots Braak. Ik krijg wat van die lui. Maar goed, lekker het paasweekend voor de boeg en morgen naar GGZ Amsterdam wat ik altijd heel fijn vind. Met die enorme hoeveelheid activiteit de laatste weken slaap ik weer rot en raar. Vannacht zat ik gevangen in een vakantiepark en kon mijn auto niet meer vinden, noch het terrein verlaten. Een rare associatie. Een vakantiepark als gevangenenkamp. Wat moet je je daar nou bij voorstellen? Misschien moet ik toch eens gauw van die Stocrin af, daar ga ik in elk geval op aansturen. Als je 12 uur per dag werkt en onderweg bent van en naar je werk en de rest nodig hebt om voldoende energie te putten om de volgende dag weer aan te kunnen, dan moet je gewoon goed slapen.
Wat ik met Pasen ga doen weet ik nog niet. Geen duidelijke plannen, maar wel zin om iets relaxts te doen. We zullen wel zien.

Intussen hoef ik niet meer te emigreren, want Wilders krijgt nergens voet aan de grond. De telegraaf van vandaag:

Quote

Moeizaam verloop collegevorming grote steden RIJSWIJK - Het wil nog niet erg vlotten met de vorming van nieuwe colleges in de grote steden. In Almere en Den Haag doet de PVV niet meer mee bij de onderhandelingen. Het hoofddoekjesverbod is in beide steden een van de breekpunten.

Unquote

Het blijft me verbazen, nee, verbijsteren. Dat zoveel Nederlanders het verbieden van het dragen van hoofddoekjes zo belangrijk vinden dat het tot het belangrijkste verkiezingspunt van een van de grootste politieke partijen kan zijn, in deze tijden van crisis en een ook niet bepaald voorbeeldend functionerende Rooms Katholieke Kerk, waar de Paus zelfs liegt en Simonis zegt: "Wir haben es nicht gewusst" als het gaat om het aanranden van onschuldige koorknaapjes. Gelukkig begint het er steeds meer op te lijken dat Wilders zoveel stemmen kreeg omdat stemmers een protest stem wilden uitbrengen, en ik heb er wel vertrouwen in dat als het er echt op aan komt, wij Nederlanders bij de hand genoeg zullen zijn om Wilders bedoelingen te doorzien.

Effe lekker rust na donderdag. Proost en Zalig Pasen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten