maandag 22 maart 2010

Over volle maan, over dansen en homoseksualiteit



Een magnifieke show op ijs, van Johnny Weir, die zijn medaille weigerde omdat hij volgens de Amerikanen te weinig family friendly is, een manier om uit te drukken dat hij gay is. Jammer voor de Amerikanen. Mooi dat deze man zijn geaardheid op deze manier revancheerde.

Afgelopen zaterdag zat ik in een panel van Volle Maan, over het omgaan met depressie en vermoeidheid als gevolg van hiv. Dat was mooi om te doen, ik hoop zo op mijn manier mensen te inspireren niet in slachtofferschap te blijven hangen, maar het hoofd op te houden en je plek op te eisen. Het was ook mooi omdat ik op deze manier, net als andere ervaringsdeskundigen, psychiater, theologe, hoogleraar van het EMC in virologie, Psychologe, slaapexpert en verpleegkundige kon laten zien dat het verlies van je vanzelfsprekende gezondheid ook tot overwegingen en inzichten kan leiden, die het leven meer zin en inhoud geven.

Fantastisch vond ik het ook om mee te doen in een workshop Zumba, wat me deed realiseren dat het leuk zou zijn om weer op dansles te gaan. Ik heb intussen contact gelegd met een haagse dansschool voor gays, waarin latin en ballroom dansles wordt gegeven. Dat was dus weer een inspiratie voor mij. In tegenstelling tot de yoga workshop, die ik vreselijk vond. Dat gaat voor mij zeker niet werken.

Ook kwam ik daar weer verschillende mensen van Positive Kids tegen, en heb leuke gesprekken gehad. Een uiterst zinvolle dag. Nu zit ik weer in mijn stage en heb daar vandaag beter dan vorige week kunnen aangeven dat ik er echt maar 24 uur per week ben, en geen 45, en dat ik verwacht dat dit wordt gerespekteerd. Er is mij beterschap beloofd, dus afwachten maar even. Morgen ga ik een groep jeugd zonder baan training geven in zelfredzaamheid en het belang duidelijk te zijn over omstandigheden met financiën, verslavigen, moeilijke thuissituaties en dergelijke. Hoe beter Sozawe de startsituatie van mensen kent, hoe beter de jongeren geholpen kunnen worden. Nu maar weer kijken, wat er deze week op mijn bordje komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten