woensdag 16 februari 2011

Eerste Kamer debat

Loek Hermans. Ik had hem hoger zitten. Als voorzitter van het MKB heb ik hem eens meegemaakt op een persbijeenkomst in Den Haag over Positief Werkt, wat overigens volgens mij helemáál niet waar is, en waar nog wel een taak voor de HVN en Borborea ligt. Maar als kersverse lijsttrekker in de eerste Kamer kan ik alleen maar zeggen dat voor hij weer in debat gaat, hij toch eerst beter zijn huiswerk zal moeten doen. Erger nog, de man is totaal wereldvreemd als het gaat over hoe onze samenleving en de integratie en assimilatie van nieuwkomers, en dat is niet je huiswerk niet goed gedaan hebben, maar een totaal gebrek aan empathie. Wat mij betreft is hij nu al afgebrand. Jammer.

En dan de stelling van Brinkman: Dit kabinet verdient een eerlijke kans. Allejezus wat een dooddoener zeg. Gadverdamme. Opzouten. Dit kabinet heeft meer dan genoeg kans gekregen, maar er nog helemaal niks, noppes, nada van waar gemaakt behalve dan misschien het verhogen van de maximum snelheid met 10 km per uur naar 130. Een beetje magertjes dus. Zoals Groen Links zegt "dit kabinet moet niet zeuren, maar mènsen een kans geven en gewoon eens gaan regeren!"|

Het was in elk geval prettig te constateren dat Eelco Brinkman met slechts 35% vóórstemmers voor zijn stelling in zijn onderbroek bleef staan. Links en progressief mogen dan misschien nog geen machtsblok kunnen vormen, met Sap en Roemer hebben ze wel twee ijzersterke debaters met een hoge mate van geloofwaardigheid in huis, die het leven van de zittende regeringspartijen nog behoorlijk zuur zullen kunnen gaan maken. Ik voorspel dat dit zittende kabinet geen lang leven beschoren zal zijn, zeker niet als er in de eerste kamer geen meerderheid voor hen wordt behaald. En dat is prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten