donderdag 18 februari 2010

het parool van vandaag.

Quote:

Links kabinet

Mocht het kabinet vallen, dan is iets meer dan een kwart (27 procent) voorstander van een links kabinet van PvdA, D66, SP en GroenLinks. Maar een centrumrechtse regering met CDA, VVD en PVV is ook populair: één op de vijf ondervraagden kiest hiervoor.

Unquote.

Mijn voorkeur gaat absoluut naar de 1e optie. Een progressief kabinet zonder PVV. Zonder het CDA en al helemaal zonder CU. De tweede optie zou wat mij betreft redelijk rampzalig zijn. Intolerant, helemaal niet vrij zoals de namen VVD en PVV doen vermoeden, maar populistisch en link. En volgens mij moet het CDA buiten spel worden gezet nadat Balkenellende het nederlandse volk diverse malen een rad voor ogen heeft gedraaid, onvolledige en zelfs onjuiste informatie heeft gegeven op grond waarvan het een oorlog begon.

En dan dat idee dat de koers die Bos vaart, sancties uit het buitenland zou moeten oproepen? Hoezo dan? Jaren hebben wij bovenmatig bijgedragen aan de stabiliteit in Afghanistan en zijn we misleid door Bush. Mogen we misschien even pas op de plaats maken? Ik geloof geen reet van die sancties.

En nu maar wachten tot het kabinet eindelijk omvalt. Dat gaat volgens mij morgen gebeuren. En dat is ook goed. Net als in een huwelijk, moet je niet willen blijven zitten in een relatie omwille van gezinsstabiliteit. Dat werkt niet. Dan beter stoppen, en proberen de relatie op een andere manier goed te houden. Wat mij betreft kan het zwaard van Damocles de kop van dit hypocriete kabinet afhakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten