zaterdag 30 mei 2009

zorgen

Gisterenavond kwamen mijn dochter en schoonzoon teneergeslagen bij me binnen vallen. Rick´s moeder blijkt nu ook kanker in haar hoofd te hebben, en er is niets meer aan te doen, zo lijkt het. 19 juni is haar bruiloft gepland, maar aangezien er nu elk moment vitale functies bij haar kunnen uitvallen is het maar de vraag, of dat allemaal nog door kan gaan. Bidden maar weer. Arme Annelies. Nog maar koud een half jaar geleden verloor ze haar broer, mijn zoon aan kanker. Nu dreigt binnen afzienbare tijd de dood van haar schoonmoeder, om nog maar te zwijgen over de spanningen die daar in huis voelbaar zijn. Er blijft dat meisje ook weinig bespaard.
Ik heb nu gezegd dat ik zeer binnenkort eens op bezoek ga bij die schoonmoeder, die zelf ook nog maar net in de 40 kan zijn, om haar gerust te stellen over de toekomst van haar zoon, die bij mij natuurlijk, als dat nodig is, opgevangen kan worden. Verder heb ik er op aangedrongen dat ze gesprekken over hoe de begrafenis er uit zal moeten zien niet uit de weg moeten gaan. Openheid in deze situatie naar elkaar toe kan later veel leed, gepieker en frustraties de wereld uit helpen. Ik besef dit maar al te goed, helaas.

Verder iets heel anders. Geert Wilders en zijn PVV. Lees het artikel maar.

Quote

PVV grootste bij Europese Verkiezingen
De PVV lijkt de grootste partij te worden bij de Europese Verkiezingen. Dat is de uitkomst van een onderzoek van EénVandaag onder 23.000 leden van het EénVandaag Opiniepanel. Van de deelnemers die zeggen te gaan stemmen kiest 21 procent voor de PVV. De PVV zou hiermee de meeste zetels voor Nederland in Europa krijgen

Een paar dagen geleden had ik, omdat ik nu eens een duidelijk beeld wilde hebben waar de PVV behalve onruststokerij nu eigenlijk voor staat, maar tot op heden heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen. Waarschijnlijk weten ze de antwoorden niet op mijn vragen. Tekenend vind ik. Ik blijf erbij dat ik hoop dat de stemgerechtigde nederlanders als puntje bij paaltje komt stemmen op wat voor partij dan ook, maar dan wel een die echt ergens voor staat, en uit is op een stabiele, zorgzame samenleving waarin liefde en respect belangrijke drijfveren zijn, in plaats van angsthazerij en aggressieve taal, bangmakerij en lege phrasen waar de PVV mee schermt. Want je hoeft volgens mij niet hoog opgeleid te zijn om te zien dat de PVV een intriest fenomeen is dat berust op niets dan negativiteit, manipulatie en populisme

Geen opmerkingen:

Een reactie posten