zondag 17 mei 2009

En God schiep Arie


Arie Boomsma, bijna ex-presentator bij de EO, mag weer presenteren. Ondanks zijn niet vooraf kenbaar gemaakte interview dat hij gaf aan een homo glossy. Arie is in mijn achting gestegen. Hij heeft gedaan wat hij moest doen, en hij heeft overwonnen. Daarmee heeft hij de positie van de EO met betrekking op homoseksualiteit in beeld gekregen, en daarmee is een duidelijk signaal gegeven: binnen de EO is het okay dat er verschillende richtingen zijn waarop over homoseksualiteit wordt gedacht, maar een discussie over het onderwerp mag niet uit de weg worden gegaan. Ook binnen het Geloof dient plaats te zijn voor homoseksualiteit. Way to go, Arie. Vooral de slotzin vond ik mooi op het blog van Poz and Proud:

Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst weer los ga op dit thema.” Boomsma wil over homoseksualiteit kunnen blijven praten. “Mocht ik er straks achter komen dat er toch geen ruimte is om de grenzen op te zoeken, wat ik natuurlijk niet hoop, dan moet ik durven concluderen niet samen met de EO verder te kunnen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten