woensdag 13 mei 2009

Terug uit Skandinavie






Het was me het reisje wel weer zeg. In drie dagen van Schiphol naar Arlanda Stockholm, daar een auto gehuurd, naar de klant gereden, deze geinteresseerd, vervolgens het centrum in gegaan omdat ik daar jaren niet geweest was. En Stockholm is een mooie, trotse stad. Het Koninklijk Paleis gezien, Tivoli uit de verte, een prachtig oerbos bewandeld, wijde gezichten over historische gebouwen, driemast zeilboten, de Ferry naar Turku in Finland genomen, aan boord eerst de zon in de zee zien zakken, tussen de vele prachtige eilanden van de archipel ten oosten van Stockholm, de nachtclub bezocht, in het restaurant gezeten, in mijn hut geslapen en ín de vroege stralende finse morgenzon van boord gegaan en over een spiksplinternieuwe snelweg van Turku naar Helsinki naar de hoofdstad gereden, een klant geinteresseerd, de stad in geweest omdat ik daar jaren niet was geweest, plezierbootjes gezien, de kerk met de gouden torens, een oneindig aantal trammetjes, op elke flat de witte vlag met het blauwe kruis, verkeersborden met pas op! Overstekende elanden erop, de oude tweebaansweg van Helsinki terug naar Turku langs bossen en meren met een temperatuurtje van bijna 30 graden Celcius, het oude slot daar bekeken, de haven aanschouwd, een Finse oorlogsbodem bekeken, de veerboot weer op, geslapen als een blok, de volgende ochtend weer in Stockholm, teruggereden naar het vliegveld en drie uur later stond ik weer op schiphol, waarvandaan het ritje naar huis net zo lang duurde als de vlucht van Amsterdam naar Stockholm, op 10 minuten na, want dat duurde het ritje van Stockholm naar Amsterdam korter.

Maar goed dat ik het rustig aan kan doen, anders zou je nog gaan denken dat ik wel heel veel dingen in heel weinig dagen prop. Het was een leuke en zoals het er naar uitziet ook lucratieve reis. Laat de orders maar tot mij komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten