maandag 21 maart 2011

Down, down, down

- Libië. o'bama ligt onder vuur over zijn harde ingrijpen in zijn thuisland. De Nederlandse regering vraagt zich af waar wij in vredesnaam op wachten. Wij doen juist te weinig is de mening. Er heerst grote chaos door infiltranten van Khadaffi's aanhangers die onschuldige mensen afschieten in Benghazi en andere steden. Het lijkt een slepend conflict te worden, toch heerst er in Libië zelf dankbaarheid juist omdat het vooral het Westen is dat ingreep. Overigens zijn de Arabische Liga en Rusland weer bijgedraaid. In Yemen lijkt de opstand succesvol te zijn. Militairen sluiten zich aan bij de rebellen, hoewel de officiële lezing nog steeds is dat het leger de leiders steunt.

Het zeewater, melk en spinazie in Japan zijn sterk radioactief bevonden. Berichten over dat de situatie onder controle zou zijn gekomen spreken elkaar tegen. Fijntjes werd vandaag nog even melding gemaakt dat een beving van 7 op de schaal van Richter in Nederland een kwestie van tijd is, dat, terwijl Nederland daar qua bouw helemaal niet op is berekend. De waarde van de huizen daalde weer 1,5 procent de afgelopen maand. Mijn inkomensverzekering gaat mijn in januari 2012 geen heel hoog bedrag geven. Het zal rond de twintigduizend euro zijn, in elk geval genoeg om mijn aandeel in de restschuld op onze hypotheek te kunnen nemen, maar iets over blijft er niet. Als ze tenminste geen manier vinden om er onderuit te komen, want daar ken ik mijn pappenheimers lang genoeg voor.

Begonnen met mijn aangifte 2010. Hoop die tegen het verlammende gevoel dat me in de greep heeft in, eind deze week klaar te hebben. Dan maar weer gaan zeuren over een herkeuring. En intussen manieren bedenken om een aanvulling op mijn uitkering te krijgen en een urgentieverklaring voor een sociale huurwoning aan te vragen.

Maar ik kom er gewoon niet toe te werken aan die dingen. Echt dingetje voor dingetje. Alles is teveel. Niks is leuk. Niks smaakt lekker. De wereld is een zooitje. Dat gevoel blijft allesoverheersend en slaat me lam, lam en nog eens lam.

En ik?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten