zaterdag 30 januari 2010

Niet vrolijk.

Afgelopen donderdag kwam het mailtje met de uitslag van het ROANCO onderzoek waaraan ik mee heb gedaan, en waarbij een punctie is genomen. Het blijkt dat ik in het voorstadium genaamd AIN II zit van darmkanker. Het goede nieuws is dat onregelmatige celdeling in dit stadium in ca. 40% van de gevallen vanzelf weer normaliseert, maar het slechte nieuws is dat dit bij hiv positieven minder vaak het geval is. Behandeling in dit stadium is nog niet nodig, mocht ik in fase AIN III, nog steeds een voorstadium, terecht komen nu de boel gaat worden gemonitord met een interval van 6 maanden, dan zal met behandeling worden begonnen. De voortschrijding van de behandelbaarheid van dit soort kanker gaat snel en de vooruitzichten zijn dan ook goed, zolang het maar bij een voorstadium blijft. Behandeling, naar het zich laat aanzien, gaat niet d.m.v. bestraling of operatie, maar met lichttherapie waarmee bij andere soorten kanker, zoals huidkanker, goede resultaten bereikt worden.
Maandag moet ik voor een MRI scan naar het EMC, omdat er lichte neurologische mankementjes zijn die ergens vandaan moeten komen, en dat dient te worden onderzocht. Ik maak me er maar niet druk om. Maar leuk is anders.

Verder ben ik het voor één keer met Rouvoet eens, wiens nachtmerrie het is als we dalijk gaan naar een regering CDA VVD en PVV. Je moet er toch niet aan denken? Ik in elk geval niet. We hebben een progressieve en solidaire hervorming nodig, en daar passen deze partijen wat mij betreft niet in. Ik zou veel meer voelen voor een coalitie die bestaat uit gematigd links, groen en progressief liberaal. We zullen het allemaal wel gaan zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten