woensdag 20 januari 2010

stress, bloemen en een leuke uitnodiging

Een hoop gestress vandaag, door een miscommunicatie met een duitse afnemer in december. Ik wijt het aan mezelf, want ik herinner me dat ik toen erg druk was en de dingen eigenlijk nauwelijks kon bijbenen. En na de rust op Playa del Ingles heb ik dat gevoel weer. Dat klopt niet met wat ik nodig heb: geen stress meer, dicht bij mezelf blijven. Maar vandaag kwam er óók een bloemetje van de casemanagementklas en werd me een hart onder de riem gestoken, en dat voelde dan weer goed. Net als vanmiddag het gesprek met mijn Psychiater in Amsterdam. Ik heb afgesproken morgen een balletje op te gooien om het casemanagement traject in wat vertraagde vorm te laten gebeuren, een maand of 2, 3 later examen te doen en daarmee mijn innerlijke rust beter te kunnen bewaken. Maar even kijken hoe het gaat morgen. Ik merk aan de reacties van klasgenoten die me belden dat ik niet de enige ben die op zijn tenen loopt, en dat de spanning over het vinden van een passende werkervaringsplek daar debet aan is.

Vanavond ontving ik een uitnodiging om voor 'Volle Maan', een Amsterdams communicatiebureau, een zaal van 150 mensen toe te spreken over psycho sociale zorg zoals die door GGZ Buitenamstel wordt verzorgd. Dezelfde GGZ waar ik vanmiddag net weer geweest ben en waar ik weer aanmerkelijk rustiger wegging dan ik er heen ben gegaan. Die uitnodiging heb ik graag aanvaard. Gek genoeg geeft dit soort dingen me geen stress, maar juist rust. En wie weet vind ik er wel een werkervaringsplaats door, al ga ik die bij voorkeur juist niet zoeken in hivhulpverlening of zorg.

Morgen moet ik op de zeepkist, om een gloedvol betoog te houden waar ik mezelf als casemanager zie, waarom en hoe. Mijn rol zie ik bij voorkeur in jeugdzorg, waar veel mis is, of in het coordineren van terminale zorg. Ik heb me niet heel erg voorbereid. Ten eerste omdat ik daar vanavond de energie niet meer voor had, maar ook omdat ik denk dat ik daar spontaan veel over kan vertellen. En dat komt altijd beter over dan een ingestudeerd verhaaltje. Dus God zegene de greep morgen maar weer.

Vanavond zit ik te genieten van Dirty Dancing. En relaxed genieten is minstens net zo belangrijk, of niet soms?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten