vrijdag 14 januari 2011

verhuizing komt in zicht

Na de vooraankondiging dat de rente van mijn hypotheek weer behoorlijk gaat stijgen en met het oog op de inkomsten zoals ze nu in elk geval nog zijn en voorlopig ook niet veel hoger zullen worden komt de verhuizing in zicht.

Als Sil terug is uit Mexico, mijn ex, gaan we het huis in neutrale kleuren verven, voegen en kitten opnieuw doen en de keuken een wat moderner aanblik geven, de tuin afmaken zodat het beter verkoopgeschikt wordt. Ook de buitenboel moet in het voorjaar weer worden geverfd, zodat alles er weer fris en strak uit komt te zien.

Het doel is het huis van de zomer te koop te zetten. Als alles meezit kan ik begin 2012 verhuizen naar een woning aan de Layreyweg in Den Haag, die ik kan huren voor de helft die ik nu verwoon, een compact maar warm huis, met een kamer en suite, twee kleine slaapkamers en een tuintje. Een andere mogelijkheid heb ik wellicht nog in Delft, en misschien via woonnet in Hoek van Holland tegen die tijd.

En eigenlijk, hoezeer ik ook gehecht ben aan dit huis waar ik nu woon, wil ik er ook wel weg. Hier wonen is teveel wonen in wat was, met mijn gezin, mijn jongste zoon die hier geboren werd één week nadat we het betrokken in 1986. En gevoelsmatig moet ik, zelfs als mijn inkomenspositie volgend jaar voldoende zou zijn om hier te kunnen blijven, meer gaan leven in het nu, naar mijn identiteit zoals die nu is. Passend bij mijn inkomen en levensfase.

Gemengde gevoelens. Enerzijds een gevoel van weemoed, anderszijds het besef dat het in meerdere opzichten goed zou zijn als ik dit huis achter me ga laten. Ik zie de vooraankondiging van de rentewijziging dan ook meer als een stimulans om nu maar eens door te zetten, in plaats van een bedreiging. Het zal goed zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten