donderdag 5 augustus 2010

gay parade

meer dan alleen maar een gay parade dit jaar, aanstaande zaterdag. Het wordt gezien als een symbool van Amsterdam's diversiteit. In een periode waarin het aftuigen van gays weer "in" is ook een statement: hoe harder men tegen ons homoseksuelen gaat slaan, hoe meer wij hand in hand door de straat zullen gaan lopen. Blijkbaar is het anno 20nu nog steeds nodig om te vechten voor onze vrijheid. Ook op scholen zie je een verminderde tolerantie tegen homoseksuelen, en Van der Laan wil dan ook voorlichting over homo's op basisscholen. Een goed ding, nu nog vaak afgewezen door scholen en met name ouderraden. In California heeft een rechter nu eindelijk het verbod op homohuwelijk discriminerend beoordeeld, waardoor trouwen door homo's dus mogelijk is geworden.
Er is winst, maar we zijn er nog niet. Let op de Poz and Proud banner, de groep mannen met hiv waarvan ik een kerngroeplid was vanaf de oprichtingsdag. Van de week ben ik teruggetreden. Niet omdat ik er afstand van wil nemen, want Poz and Proud doet het goed en speelt een grote rol bij destigmatisering, voorlichting, ontwikkeling van goede preventie interventies samen met preventie instituten, het zorgen voor contactmomenten en zelfs internationaal overleg over normalisering van hiv in de samenleving. De reden dat ik terugtreed is dat er door mijn aktiviteiten, studie, werk en privé besognes niet voldoende meer kan bijdragen, al een heel tijdje.

Bekijk een verslag van de gayparade van vorig jaar:
http://www.youtube.com/watch?v=OAAnjSggJbA&feature=player_embedded

Geen opmerkingen:

Een reactie posten