maandag 26 juli 2010

Poz and Proud goes International

Als ik de berichten zo lees van mijn Poz and Proud groep collega's lukt het prima om een stempel te drukken op de wereld aids conferentie in Wenen, en het leggen van internationale contacten waarin we willen bereiken dat de wereld inziet dat toegang tot antivirale middelen weliswaar kostbaar is, maar op macro niveau gezien op de langere termijn veel ellende en geld kan besparen. Waarin we aandacht vragen voor de nog altijd geldende stigma's, discriminatie en in een behoorlijk aantal landen zelfs arrestaties van hiv positieve homomannen, hetgeen niet alleen tegen de rechten van de mens is, maar ook de bereidheid open te zijn over de status en het aangaan van de behandeling verkleint, met alle destrasteuze gevolgen vandien.

Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar het voelt goed deel uit te maken van een groep die aanvankelijk werd verguisd maar nu erkend wordt als een onmisbare speler in het veld rond hivbestrijding en behandeling in ons eigen land, en nu ook internationaal.

Des te rotter vind ik het te moeten constateren dat alles er op wijst dat ik niet langer deel uit kan blijven maken van de kerngroep, en dat ik aan de vooravond sta van erkennen dat mij individueel zoveel problemen, uitdagingen en werk te wachten staan, dat het niet reƫel meer is om te blijven geloven dat ik op redelijke termijn weer een aanzienlijk aandeel in kan brengen in het werk dat moet worden verzet. Ik wil er nog steeds niet aan, maar alles wijst er op, dat het die kant uitgaat. Ik heb mezelf nog tot september gegeven om te kijken wat al of niet kan maar ik bereid me er serieus op voor dat af zal moeten haken van de groep die me zo aan het hart gaat, en waarbij ik vanaf de oprichting nauw betrokken ben geweest.

Zie volgende PDF files met een inhoudelijke beschrijving van onze aanwezigheid
http://www.hivnet.org/downloads/pdf/poster_growing_old_v21.pdf
http://www.hivnet.org/downloads/pdf/poster_bringin_sexy_back_v21.pdf
http://www.hivnet.org/downloads/pdf/poster_gipa2_v11.pdf

Of lees alles over onze aanwezigheid op www.pozandproud.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten