dinsdag 15 juni 2010

hiv en depressie

Ik weet er alles van. Toch blijft het me schokken als kennissen van me aangeven dat ze het niet erg zouden vinden als ze morgen niet meer wakker worden, zoals me gisteren gebeurde. Een jonge man nog, single tegen wil en dank, heeft door ook een paar keer baanverlies zich gewenteld in depressie. Met als gevolg een zooitje in zijn financiën, en het noodzakelijke verkopen van zijn auto voor een habbekrats, en gezondheidsproblemen. Ik heb geprobeerd hem moed in te spreken en aangeboden hem met zijn depressie te helpen. Mijn schouder aangeboden om tegen uit te huilen. Als ie daarna dan maar opnieuw durft te beginnen en weer leert de zon te zien schijnen. Ik hoop dat ik daartoe de kans ga krijgen. Help me hopen. Want als iemand niet geholpen wil worden, dan kun je ook niets beginnen. En dat zou zo jammer en ook onnodig zijn.

Om te huilen is ook de informatie t.b.v. de vorming van een nieuwe coalitie tussen VVD, PVV en CDA. Ik snap met de beste wil van de wereld niet waarom we de VVD serieus moeten nemen als ze serieus een coalitie wil vormen met de PVV, dat zich weigert aan artikel 1 van onze grondwet te conformeren, en ik snap de weigering van het CDA om gedrieën om tafel te gaan zitten. Wilders wil dat het CDA eerlijk is. En ofwel serieus om tafel gaat, ofwel laat weten deze coalitie niet te zien zitten. Daar heeft ie in elk geval een punt. Waarom zegt het CDA niet gewoon dat er geen coalitie tussen CDA en PVV mogelijk is? Waarom zou Nederland een coalitie willen van drie partijen die niet een zetel meer heeft dan nodig is om het een meerderheidskabinet te noemen. Waarom wordt niet meteen ingezet op een coalitie die wèl op een groter draagvlak van de Nederlanders kan rekenen. Ik snap het niet. Wat mij betreft moet die coalitie VVD, PVV en CDA er beslist niet komen.

Gelukkig doen we het in het oog van de wereld met voetbal beter met onze twee-nul overwinning op het taaie Denemarken. Ook al was het met hulp van de Denen zelf, die in eigen doel scoorden. Het hield nog niet over, maar het was de eerste wedstrijd. Ik denk dat we nog wel wat moois kunnen gaan zien van Nederland. Afwachten maar weer tot zaterdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten