zaterdag 12 december 2009

Over begrafenissen en Kerstmeezingers


Vanmiddag in Driehuis geweest om de partner van een van de kerngroepleden van Poz and Proud, Ton, vaarwel te zeggen. Toon, een mens van uitersten. Zeer uitgesproken, recht door zee, en met een direktheid waarmee, zoals Ton het formuleerde, hij niet altijd vrienden maakte. Ik kende Toon een beetje. Toon was namelijk part-time partner van Ton, en part-time partner van Frans. Ze vormden een merkwaardige drie-eenheid die voor alle drie de betrokkenen uitstekend werkte. Toon had letterlijk en figuurlijk een groot hart, en dat is hem uiteindelijk fataal geworden. Een mooi afscheid van een mooi, warm, gevoelig mens wat bleek uit zijn wel haast serene muziek keuze en toespraken van zijn nichtje, zijn "aangenomen moeder", en zijn beide partners.

Gisterenavond ging ik naar de meezing avond in café de Engel in Amsterdam, op de Zeedijk. Daar trad mijn vriendin Dorothee Glamour op. Helaas ben ik maar even gebleven. In de korte tijd dat ik er was werden mijn sigaretten gejat, en een petje dat van Jaco was geweest. Jammer dat het zo moet gaan, maar het bedierf mijn stemming en ik had toch al last van mijn enigszins claustrofibische inslag, ik kan slecht tegen overvolle ruimtes. En het was er bomvol. Thuis maar een kerst cd tje opgezet, kaarsen aan, wijntje erbij. De lampjes van de kerstboom en de met liefde door mijn moeder en zus gemaakte kerststal aan. En zometeen de 5 kilometer schaatsen in Calgary kijken. Het schijnt dat het de komende dagen een beetje gaat winteren. Goed voor de kerst van mijn jongste zus en haar gezin, want ze gaan lekker naar Oostenrijk. Proost!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten