dinsdag 15 september 2009

Patrick Swayze overleden

Op 57 jarige leeftijd is Patrick Swayze vannacht overleden. Met de film Dirty Dancing werd hij voor mij een overgetelijk acteur. Dirty Dancing is volgens mij dé manier waarop het leven de moeite waard is: vasthouden aan je eigen normen en waarden, sterker zijn dan de vooroordelen die mensen er over je op na houden.
Maar óók er van kunnen genieten en er een sexy, spannende dans van maken. Mijn passie voor dansen zal zo langzamerhand wel bekend zijn, dus zal ik daar verder geen woorden aan besteden. Patrick Swayze is aan kanker overleden, na een jarenlange strijd.

Wat me weer eens emotioneert, zoals de laatste weken vaak gebeurt, en flash backs voor mijn geest haalt van het leven van Jaco en de lijdensweg die hij heeft moeten gaan. 4 oktober vieren we zijn drie en twintigste verjaardag. Vieren ja, want zo'n 35 mensen zullen die dag in de sporthal bij elkaar komen voor een hapje en een drankje, en er zal voor de liefhebbers gelegenheid zijn een partijtje te tennissen, darten of biljarten. 4 oktober zal in onze familie en vriendenkring in het teken staan van wat Jaco het liefst deed: met vrienden op een sportieve, maar ook soms filosofische manier bezig zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten