woensdag 23 september 2009

... en dan morgen de ruggeprik

Een jaar of drie geleden heb ik die al eens gehad, en dat gaf toen behoorlijk bijwerkingen waaronder maanden aanhoudende hoofdpijnen en evenwichtsproblemen. Deze keer heb ik me voorgenomen om
a. geen twee prikken toe te staan. De vorige keer werd mij daarom verzocht, de tweede prik voor algemeen onderzoek
b. de arts te melden dat ik vorige keer zoveel last heb gehad, en aandringen op zo gering mogelijk hoeveelheid af te nemen
c. even te gaan liggen na de prik. Want zelfs als je niet direkt bijwerkingen hebt kunnen die binnen enkele dagen alsnog optreden. Ik reed vorige keer zo weer weg om mijn werk te doen. Dat was niet slim. Rust inbouwen en de tijd nemen om te gaan liggen.
d. iets tegen hoofdpijn in huis te hebben. Paracetamol helpt bijvoorbeeld gewoon goed. Eventueel iets voor laten schrijven en uitluisteren of er iets is dat deze specifieke hoofdpijn, veroorzaakt door bloeddrukverlaging als gevolg van de prik, kan verminderen of doen verdwijnen.

Ik houd mijn hart vast, hoop niet op ernstige bijwerkingen want ik zit pal aan tegen het drukste seizoen van het jaar. Maar blijven uitstellen is denk ik ook geen goed plan. Dus vooruit met de geit dan maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten