woensdag 16 september 2009

En nu ik toch razend ben ...


Gelukkig weet Geert hoe we de crisis moeten bezweren. Lees maar mee...
(voor ongeduldige lezers wil ik aan iedere twijfel of ik dit meen onmisverstaanbaar duidelijk maken dat dit een satirische reaktie is en dat ik kots van wat die vent uitkraamt)

Quote telegraaf

Wilders wil hoofddoekjesbelasting DEN HAAG - Geert Wilders heeft woensdag de invoering van een 'hoofddoekjesbelasting' bepleit. In het debat over de rijksbegroting voor 2010 stelde hij voor om zo'n belasting à 1000 euro per jaar in te voeren. Wie een hoofddoekje wil dragen, moet eerst een vergunning vragen, aldus Wilders

De PVV-leider noemde zijn belasting een 'kopvoddentax'. Als die wordt ingevoerd, gaan we eindelijk wat terugverdienen aan de islam, zei Wilders. Volgens hem vervuilen de moskeeën, de hoofddoekjes en moslimmannen met baarden en lange jurken het beeld in de Nederlandse straten. Bovendien is een „islamitisch hoofddoekje“ een teken van onderdrukking van vrouwen en dus een symbool van onvrijheid.

„Wij zijn de hoofddoekjes spuug- en spuugzat”, zei Wilders. De opbrengst van de belasting kan volgens hem bijvoorbeeld naar blijf-van-mijn-lijfhuizen.

Zijn voorstel voor een belasting op het dragen van een hoofddoekje stuitte op veel weerstand in de Tweede Kamer. D66-leider Alexander Pechtold sprak van een gênante vertoning en beschuldigde Wilders van xenofobe en racistische uitingen jegens moslims. Volgens hem voert Wilders gewoon een stukje cabaret op. (maar dan wel het slechtste soort ooit vertoond - om Wilder's eigen woorden, zij het in een andere context - te gebruiken. commentaar ondergetekende)

SP-fractieleider Agnes Kant noemde het plan van Wilders te absurd om op te reageren. „U wilt een hoofddoekjespolitie. Ik vind het zo belachelijk”, zei Kant. Fractievoorzitter Arie Slob van de ChristenUnie wees Wilders erop dat hij mensen schoffeert vanwege uiterlijke kenmerken. „Vrouwen beledigen kunt u heel goed”, reageerde fractieleider Mariëtte Hamer van coalitiegenoot PvdA.

Ook CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel verwierp het idee van Wilders. „Wilt u uw principes verkopen voor 1000 euro?” Volgens GroenLinks-leider Femke Halsema maakt Wilders gebruik van Iraanse methodes. „Wat u wilt, is een zedenpolitie introduceren. Schaam u”, zei ze.

Misschien moet ie inderdaad maar eens gaan regeren, die klootzak. Dan zullen die ongeveer 20% sluwe vogels onder het electoraat snel merken dat we met Geert écht de oorlog niet gaan winnen. We zullen ons wèl moeten voorbereiden op een nog grotere ellende en verder toenemende intolerantie in onze samenleving.

Unquote

Geert Wilders, Moge zijn leiderschap ons bespaard blijven, en anders - God - help ons de brug over. Van Geel is overigens ook niet goed bezig. Het ging Geert helemaal niet om zijn principes. Hij schijt gewoon peukjes voor zogenaamde islamatisering van onze samenleving, waarvan helemaal geen sprake is. Immers, zoals Felix Rottenberg zei vanavond: 'Wilders geeft een totaal verkeerde voorstelling van zaken. Wat zijn 20 jaar integratie in de context van onze geschiedenis, waar de ene na de andere reintegratie al zeker vijfhonderd jaar aan de gang is'. Nee, wil je mijn mening weten? Felix had gelijk over het opzettelijk verspreiden van een verkeerde afspiegeling van de werkelijkheid, om de bange minderheid in de grote steden voor zich te winnen. 'Desinformatie' werd dat ten tijde van het nazisme genoemd. En Femke heeft gelijk. Wilders wil een zedenpolitie, en verlaagt zich daarmee tot het niveau dat we zo verafschuwen in die van de zogenaamde leiders van Iran.

De teneur vanavond in de aktualiteitenprogramma's was dat Wilders niet serieus genomen kan worden, en dat hij met dergelijke zogenaamd serieuze voorstellen niet langer meer wegkomt. Ik ben daar persoonlijk toch minder optimistisch over. 'Pislink' was Marijnissen over een dergelijke onbeschofte attitude, en wat mij betreft heeft Jan Marijnissen gelijk, en op zijn gunstist kun je zeggen dat Wilders 'zichzelf ontmaskert' met die opmerking over de hoofddoeken: 'de vervuiler betaalt'.

1 opmerking:

  1. Geert Wilders durft gewoon te zeggen waar het op staat, het meerendeel van de bevolking is het hier mee eens, en denk ook is aan de mensen die het wel met hem eens zijn, ik kan je vertellen dat zijn er veel en dat worden er steeds meer, ook de jeugd tegenwoordig heeft er schoon genoeg van, ze mogen geen pet dragen in de klas maar die hoofddoeken zijn wel toegestaan.. vreemd is het niet? ik kan me voorstellen dat er een vergunning voor komt. deze geloofsovertuiging is echt niet gezond. denk ook gelijk even aan dat meisje dat is gestenigd omdat ze verkracht was 2 uur lang totdat ze dood was, en daar hoor je verder niemand over, sorry hoor maar als ik aan dat geloof verbonden was zou ik het per direct willen verbreken als ik hoor dat er zulke achterlijke dingen gebeuren, maar je hoort ze niet! ze staan het toe! het is gewoon gestoord!

    BeantwoordenVerwijderen