maandag 23 januari 2012

nieuw hcv kuur

Het ziet er nu naar uit dat twee nieuwe additionele geneesmiddelen in februari/maart ter beschikking komt. Boceprevir en Telaprevir. Voor een deel van de kuur toe te voegen aan Peginterferon Alfa- dat eens per week geinjecteerd moet worden, en het slikken van Ribavirine. Ik heb de kuur zonder de nieuwe alternatieven al eens gedaan, in dezelfde periode als die van Jaco's kanker voor zijn overlijden.De kuur - ook de vernieuwde die nu ter beschikking gaat komen, duurt 48 weken en is loodzwaar. Vorige keer had ik gemiddeld drie dagen elke week koorts, kreeg een anemie en mijn trombosytengetal - de bloedstolling- zakte door de vloer. Hopelijk gaat het deze keer met meer succes gepaard. Vorige keer kreeg ik na 44 van de 48 weken weer een viral load en werd de hepatitis C weer aktief. Daarom moet het nu nog eens.

Mensen die nog zonder schade aan de lever zijn maar wèl een hcv infectie hebben kunnen beter nog even wachten zich te laten behandelen. In 3 tot 4 jaar komt er een cocktail op de markt, waarvan de vooruitzichen veelbelovend zijn. Injecteren is niet ndig, alleen een paar pillen per dag. Alleen ik kan er niet op wachten, want ik heb een levercirrose overgehouden, die weer tot leverkanker zou kunnen leiden als ik te lang wacht.

19 mei eerst weer een MRI in het Daniel den Hoed, daarna kan ik waarschijnljjk meteen beginnen.Het wordt dus wéér een zwaar jaar. Het twaalfde op rij. Maar het maakt niet uit.Als het maar helpt.Ik ben nu veel minder gespannen dan toen. Zoveel is zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten