vrijdag 26 augustus 2011

visie op wat het leven zou moeten zijn



Laten we zeggen dat de waarheid een beetje in het midden moet liggen. Je moet niet om het leven heen willen, maar het ook niet verkwanselen. Ik geloof dat we er zijn voor een reden. En vandaag kon ik mijn dochter weer verwelkomen thuis, die heeft de werkweek op de Valouwe in Beekbergen goed overleefd, ondanks een pijnlijke blaasontsteking. En nu is mijn vader instinct toch weer bezig haar een beetje te verwennen, haar te helpen school als een fijne, zorgeloze tijd te zien, waarin alles wat ze leert haar sterker zal maken en ze niet meer om vijf uur 's-morgens op de veiling te hoeven werken. Ze ziet nu dat ze ook andere keuzes kan maken, die haar voor de rest van haar leven goed van pas kunnen komen. Stel nou dat ik ervoor gekozen had van mijn leven een wilde rit te maken, dan zou ik niet meer de kans hebben haar te helpen, motiveren en stimuleren. Dat zou eeuwig zonde zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten