vrijdag 19 augustus 2011

Luwte na de storm

Gelukkig heb ik een emotioneel, maar goed gesprek met mijn dochter kunnen hebben. Afgelopen woensdag moest ze eerst een darmonderzoek ondergaan, zonder verdoving omdat ze daarna een intake had op haar nieuwe opleiding leisure en recreatie. Ze heeft er zin in en we zijn meteen super druk met de voorbereidingen, want aankomende dinsdag begint ze al met toetsen, gevolgd door een survival. Ze kunnen 100 keer tegen me zeggen dat ik haar moet laten, want ze is volwassen, maar ze heeft me nog nodig na de hectische tijden die we hebben meegemaakt en nog meemaken. Even was het hard tegen hard, maar ze begrijpt gelukkig dat je nooit, maar dan ook nooit, gelukkiger wordt door dat over de rug van een ander te bereiken. Ze heeft heel veel zin in haar opleiding en dat stemt mij blij, want ik weet dat ze er zelfbewuster, kansrijker en onafhankelijker uit zal komen. Dat gekoppeld aan haar tolerantie en ondogmatische karakter zal ze een sterke jonge vrouw worden. En daar ben ik blij om.

Hier wat bewegende beelden van de poz and proud boot, gepikt van het blog van Leo S.
Als je ziet hoe het er in andere landen, zoals nu weer in Praag, aan toe gaat bij Gay prides dan zie je dat wij het zo gek nog niet doen in ons landje. De tolerantie mag nog flinterdun zijn, die neemt wel heel erg toe. En wel in die mate, dat ook Poz mannen met gejubel door het honderduizenden mensen tellende publiek wordt omhelsd.
http://youtu.be/ykcwlcMLlFc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten