woensdag 5 augustus 2009

Het zit weer lekker mee

Vandaag druk aan het verven geweest. Alleen toen ik vanavond bijna klaar was, kwam de verf de muur afzetten. Dat vraagt dus om andere maatregelen. Morgen ga ik aan de slag met het maken van een nieuw houten wandje.

Vandaag ook bij de GGZ Buiten Amstel geweest. Volgens De psychiater heb ik mijn toch al zwaar belaste brein teveel hooi op de vork gegeven. Verder wil ze een MRI Scan laten maken van mijn hoofd. Eens kijken hoe het er onder de dakpan uitziet. Hiv zit namelijk ook in je hersenen, en los van de hallucinaties heb ik de laatste tijd last van lichte motorische problemen en concentratie problemen, net als moeite om nieuwe informatie op te nemen. Dat kan zeker het gevolg zijn van stress, te veel weggedrukte rouwverwerking, mezelf niet toestaan gewoon eens lekker boos te zijn, en mijn gepieker over alleen zijn, of het werk dat ik gekozen heb te gaan doen wel gaat lukken, hoe het moet met het huis, in combinatie met mijn medicijnen, maar het kan ook iets met mijn hersenen zijn. Dat komt wel vaker voor en daar zijn medicijnen voor, maar vrolijk word ik er niet van. Voorlopig een beetje pas op de plaats maken, wel gewoon dingen blijven doen maar me niet onder druk zetten, gezond eten en drinken. Voorlopig kijken we het even aan, intussen gaat de Psychiater met mijn internist overleggen om het middel Stocrin uit mijn cocktail te halen en me te laten stoppen met Mirtazopine, en vragen om een MRI scan, en verder blijf ik in behandeling bij de Psychologe zodra die van vakantie terug is. Verder niet te hard van stapel willen lopen, want het gaat gewoon niet heel erg goed met me. Optimisme is mooi, maar realisme beter. Maar, lichtpuntje, de pyschiater die mij ook kende voordat ik uitviel van mijn werk en Jaco´s strijd heb meegemaakt, nam haar petje af voor hoe ik het tot nu toe gedaan heb. Dat ik het niet helemaal in mijn eentje red, is bepaald niet verbazingwekkend. Daar weer binnen komen, me overgevend aan de goede zorg van GGZBA, was een warm bad.

Morgen eerst een paar uurtjes sjouwen, ergens in het weekend wil ik de hal af hebben en netjes afgetimmerd, maar zeker ook even genieten van het mooie weer dat wordt voorspeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten