dinsdag 4 augustus 2009

de wereld op zijn smalst

Boete voor te lang rouwende moeder LONDEN - Een Britse moeder heeft van een crematorium een boete gekregen van omgerekend 100 euro omdat zij te lang bij de kist met haar vijf weken oude baby was blijven zitten. De moeder keek volgens het crematorium tien minuten te lang, en tijd is geld, aldus de Daily Mirror dinsdag.

De dominee had de vrouw gevraagd of ze wat extra tijd nodig had om afscheid te nemen van haar zoontje Zane. De vrouw bleef nog even zitten voor de kist weggedragen werd voor de crematie. Per minuut rekent het crematorium 8,60 pond, wat het totaal op omgerekend ruim 100 euro bracht.

De ouders zijn woedend dat het crematorium zo rigoureus met de regels omgaat. Inmiddels heeft de uitvaartonderneming beloofd het bedrag terug te storten.

Triest he?

Mijn hallucinaties zijn gelukkig helemaal gestopt. Psychische zorg stuurt me van het kastje naar de muur. Dus heb ik zelf maar het initiatief genomen en een beroep gedaan op GGZ Buiten Amstel, waar ik meteen morgen terecht kan. Wel zo fijn ook. Ik heb daar van het begin af aan een heel prettige relatie mee gehad, ook al is het helemaal in Amsterdam, ik ben blij dat ik er morgen heen kan. Daar kennen ze mijn voorgeschiedenis, wat een heel verhaal bespaart. Begrip en pragmatiek is wat ik daar gevonden heb toen ik er eerder onder behandeling was voor een depressie. Het is een zorg minder voor me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten