donderdag 20 augustus 2009

Hamburg

Een lekker weekend gehad, overwegend, met Johan in Hamburg. En ik dacht dat het de mens goed zou doen. Zondag had ik zelfs een click met Reiner uit Celle, de plaats in Duitsland waar het engelse koningshuis vandaan stamt, gelegen in een van de rustigste gebieden, maar van kunstschatten vergeven delen van Duitsland. Reiner is componist van klassieke muziek, heeft een huis met elf kamers en een zwembad, een tuintje van 3000 vierkante meter en heeft ook het nodige meegemaakt, en een flinke dosis levenservaring. Voor mijn doen hadden we een zeer geanimeerd gesprek en mogelijk ga ik hem binnenkort eens opzoeken, om die nieuwe vriendschap te bestendigen.

Maar na het weekend raakte ik opnieuw in een dip. Het is niet Reiner die ik wil, met alles wat hij heeft, maar een ander, die ik in mijn hart gesloten heb en waarop ik desnoods mijn hele leven lijk te willen wachten.

Verder was het begin van deze week hectisch, omdat ik naar Helsinki moest, om mogelijk die dag drie nieuwe landen te openen voor de buffetspiegels die ik vertegenwoordig. Maar we misten het vliegtuig. Ik had er gloeiend de pest in, temeer daar ik de fabrikant gewaarschuwd had dat we meer tijd voor de reis naar Duesseldorf Lufthafen moesten nemen, om ongestressed het vliegtuig te halen. Nu moet ik dat de komende tijd maar weer recht te zien gaan breien.

Het voordeel was dat ik gisterenmiddag al weer aan de arbeid kon, maar alles voelt weer als te veel en mijn rotstemming bleef. Vandaag hoorde ik van hivreo dat iemand waarmee ik een goede vriendschappelijke band had opgebouwd bij het water geven van zijn planten op balkon, staand op een trapje, naar beneden is gestort en is overleden. Zaterdag is de crematie. Ik huilde en Jezus wat ben ik kwaad. Terecht of niet, het is zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten