woensdag 15 december 2010

Kerst grijpt me

Kerst is in aantocht. Het hangt in de lucht. Wie weet krijgen we zelfs een witte. Het is er koud genoeg voor. Vandaag de voorlopige uitslag van de AINIII behandeling gehad met PDT: resultaat lijkt onvoldoende. 29 december definitieve uitslag n.a.v. de bioptie. Januari gaan we dan verder met het tweede alternatief.

Ook bij MDL arts geweest. Lever MRI zag er goed uit, niet verslechterd. Maart Berlijn lancering verwacht van nieuwe antivirale middelen tegen HCV, die nog in combinatie met Peginterferon A en Ribavirine moeten worden genomen. Gepland is dat ik 2e helft 2010 of 2011 een nieuwe aanval op de HCV kan gaan doen, ook als cogeinfecteerde. De genezingskans is niet veel kleiner, verwacht men, dan zonder hiv. Op middellange termijn meer antivirale middelen die als een soort HAART cocktail tegen HCV ipv Hiv goede resultaten zullen geven. Maar dat dus pas op middellange termijn.

Kortom: uitbreiding van mijn ZZP aktiviteit met vib-coaching rustig beginnen, want ik ga nog gammel blijven, hoogstwaarschijnlijk, in mijn gevecht de gezondheid terug te winnen voor zover dat mogelijk is. In 2012 kan ik dan verder doorstoten. Voor nu: wees mild voor jezelf en voor anderen. Go with the flow, forceer niets en geniet van wat er is zoals het is.

Een ding vraag ik: alsjeblieft geen nieuwe tegenvallers in het nieuwe jaar. Ergens houdt het incasseringsvermogen een keer op, en dat wil ik niet. Ik heb nog een hoop te geven en te delen. Ik wil heel graag de kans krijgen dat nog te kunnen doen.

Om te beginnen heb ik een vakantietje geboekt met mijn dochter, schoonzoon en de hond in Limburg de eerrste dagen van januari. Even lekker time-out, mijn moeder gaat ook mee. Even lekker relaxen, uitwaaien in de bossen, vrolijk worden van de wapperende kluwe opgevoerde marmot die voor ons uithuppelen zal. Want een hond heb ik niet, die leen ik. Anders heb ik niets om uit te laten.

En eerste kerstdag ga ik met mijn dochter en schoonzoon, en misschien mijn zoon en schoondochter naar Amsterdam, een gaykroeg opzoeken en kerstliederen zingen. Tweede kerstdag bij mijn moeder en de familie, oud en nieuw met de opgevoerde hamster named lovely naar mijn zussen en hun families. Gek, vroeger zag ik altijd tegen de feestdagen op, en het moeten. Nu verheug ik me op hun gezelschap, de warmte en gezelligheid. Ik word oud. En mild. En het voelt lekker

Trusten.

1 opmerking:

  1. veel plezier en warmte de komende dagen
    en ik hoop je veel tegen het lijf te lopen in 2011

    Ad

    BeantwoordenVerwijderen