zaterdag 13 november 2010

Praten, praten en nog eens praten

Blijkbaar hebben onze laatste gesprekken in het ziekenhuis met de neurologisch chirurg en de verpleegkundige vruchten afgeworpen. Volgende week hebben we een gesprek met de huisarts, transferverpleegkundige en een arts op maandag, dinsdag en donderdag. Het is zoals je ziet een dagtaak, vooral in aanmerking genomen dat ik woensdag voor mijn eigen behandeling weer in het EMC moet zijn. Maar de beslissingen moeten uiterst zorgvuldig worden genomen. De antibiotica is in elk geval gestaakt. Nu is de vraag hoe nu verder en welke scenario's kunnen er nog opduikelen. Op dit moment is mijn vader in elk geval nog niet in staat om naar huis te komen, want dan zou er sprake moeten zijn van een terminale situatie en dat is vooralsnog niet zo. Overplaatsing als tussenstop naar een verpleeghuis is bepaald ook niet ideaal, omdat het slijm in zijn longen diep moet worden weggezogen en we opnieuw artsen en verpleegkundigen nauwlettend zullen moeten bijpraten, iets dat ons na een paar weken pas goed is gelukt nu in het ziekenhuis waar hij nu verblijft. De situatie is uitermate gecompliceerd, mede door de dementie van mijn vader en zijn vaak verwarde cognitieve vermogens, die echter soms even best helder zijn. Wordt vervolgd, ik hoop op een zo menswaardig mogelijke manier!



You Raise Me Up songtekst
When I am down and oh my soul so weary
When troubles come and my heart burdened be
Then I am still and wait here in the silence
Until you come and sit awhile with me

You raise me up so I can stand on mountains
You raise me up to walk on stormy seas
I am strong when I am on your shoulders
You raise me up to more than I can be

There is no life no life without it's hunger
Each restless heart beat so imperfectly
But when you come and I am filled with wonder
Sometimes I think I glimpse eternity

You raise me up so I can stand on mountains
You raise me up to walk on stormy seas
I am strong when I am on your shoulders
You raise me up to more than I can be

You raise me up so I can stand on mountains
You raise me up to walk on stormy seas
I am strong when I am on your shoulders
You raise me up to more than I can be.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten