donderdag 27 mei 2010

Eindsprint voor de zomer komt


Bij mijn werkervaringsplek begin ik mijn pappenheimers beter te kennen. Als het niet zo vreselijk vermoeiend was zou ik er misschien nog eens plezier in krijgen samen met de klanten naar werk te zoeken, en ik zie mijn mentrix zich toch wel met passie en overgave door haar grote uitdagingen heen slaan. Dat neemt niet weg dat ik de dagen aftel en blij zal zijn als ik daar de laatste keer de deur uit loop en langs het maritiem museum onder de coolsingel de metro naar huis neem. Dagen van 12 uur of meer zijn geen uitzondering, inclusief heen en terugreizen en mijn ZZP gebeuren dat deze maand ook opeens een behoorlijke opleving kreeg. En dat trekt Bruintje (nog?) niet.

Voorzichtig ontstaan plannen om na de zomer weer aan een opleiding te gaan beginnen, deze keer als lifecoach, of misschien zelfs wel een volledig HBO studie Godsdienst en pastoraal werk. Wat je niet moet verwarren met het idee dat ik plotseling heel religieus wordt, maar dat je meer moet zien in de sfeer dat ik mijn levenservaring en interesse in nieuwe spiritualiteit die niet religiegebonden is wil gebruiken voor het coachen van mensen die omgaan met verlies, rouw, verdriet, identiteitscrises e.d.
Die volledige HBO opleiding kan alleen als ik dat kan combineren in deeltijd met betaald werk, dus zoek ik ook een job voor ca. 18 uur per week. Want in vier jaar kun je zo'n opleiding wel doen. Maar die baan moet dan wel leuk zijn, want anders kosten die dingen samen te veel energie. Lifecoach is een opleiding van een maand of negen, die veel goedkoper is en die ik met een aantal schooldagen of helemaal thuis kan doen, waarna ik als ZZP-er als gecertificeerd lifecoach een extra paal onder de fundering van mijn eigen activiteiten kan zetten. Ik ben me nu dus eerst maar eens even hier en daar aan het oriënteren.

Nee, religie daar heb ik het helemaal mee gehad, althans zeker de Rooms Katholieke.
Maarten 't Hart noemde het misschien wel de oudste criminele orginisatie die nog steeds bestaat, nadat de Paus het in zijn hoofd heeft gehaald de engelse bisschop Williamson, die de holocaust ontkent, terugneemt in de Kerk. Angelika Merkel, de Duitse bondspresident, eist nu dat de Paus dat herstelt. En terecht. Ik vind zelfs dat we anders het Vaticaan de souvereiniteit maar eens moeten ontnemen en die man in Den Haag moeten veroordelen.

En dan die Sieneke he! In Oslo. Tot mijn verbazing vond ik het best een leuk optreden, voorzien van een stukje oerhollandse volklore. Vrolijk, ongecompliceerd, een leuk nummer om gek op te doen in de zonnige vakantieoorden van de zomer. Het zal me benieuwen hoe haar waardering zal zijn.

Maar nu moet ik weer aan het werk. Nog één week voor we voor casemanagement onze groepsopdracht moeten presenteren, en we moeten nog beginnen. Dat wordt nog wat.
Maar daarna begint toch echt van lieverlee de vakantie. En daar heb ik in elk geval nu eerst heel veel zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten