woensdag 5 mei 2010

bevrijdingsconcert Amsterdam

Dit is een land om lief te hebben, van Toon Hermans, werd op het podium gebracht.
Prachtig toch? Kan het hollandser? Tussen de Lustige Witwe en de dansa Espanol en verschillende andere feestelijke muziekstukken. Nu het We'll meet again van Vera Lynn uit het publiek en vanaf het podium Amsterdam in zweeft, voel je even, heel even, toch die boodschap. Er is zoveel om lief te hebben, er is zoveel! Doe dat dan ook in vredesnaam, en verspil je eigen energie en die van anderen niet aan gezeur en gezanik, gekanker over elkaar. Geniet van de vrijheid. Dat kan pas, als je anderen diezelfde vrijheid ook gunt. Soms is die verdraagzaamheid totaal zoek, maar vanavond was ie er luid en duidelijk. Gelukkig maar.



soms denk ik wel eens
vandaag ga ik eens nadenken
en dan maak ik mezelf de bedenking
dat over alles al nagedacht is
soms zeg ik wel eens
zal ik eens iets zeggen
maar alles is al gezegd
soms denk ik wel eens
ik ga eens iets doen
maar alles is al gedaan
als alles al is gedacht, gezegd en gedaan
wat is dan de zin van je bestaan?
Liefde is het antwoord

En er is zoveel om lief te hebben

Er is zoveel om lief te hebben
Rijmen, gedichten om lief te hebben
Innige vriendschap om lief te hebben
Sneeuw op de daken om lief te hebben
Zomerse dagen om lief te hebben
Oasen van stilte om lief te hebben
Vogels en vissen om lief te hebben
Een bloem en een berg om lief te hebben
Een vrouw met een kind om lief te hebben
Licht in de morgen om lief te hebben
Ook een zon zonder zorgen om lief te hebben
Mensen en dieren om lief te hebben
Liederen vol vreugde om lief te hebben
Inspiratie, een creatie om lief te hebben
Een wolk in de lucht om lief te hebben
Fonteinen vol water om lief te hebben
Tranen van vreugde om lief te hebben
Een hart dat klopt om lief te hebben
Honderden herinneringen om lief te hebben
Een boek, een gedicht om lief te hebben
Beste wensen van mensen om lief te hebben
Bijzondere momenten om lief te hebben
En er is zoveel meer om lief te hebben
Nog duizenden dingen om lief te hebben

Geen opmerkingen:

Een reactie posten