dinsdag 13 maart 2012

Schorer Stichting Failliet

Een duidelijk bewijs van korte termijn politiek. Subsidiekraan dicht, geen preventie meer. Ook al was Schorer volgens onze visie veel te veel gericht op preventie door condoom gebruik, vind ik toch dat nu men er ook niet in is geslaagd op te gaan in het Aidsfonds, een ernstig verlies is geleden in de stirijd tegen hiv, taboes en stimga.

Ik ben een aantal keren voor de bezielde mensen van de Schorer Stichting vrijwillier geweest, en ik denk dat het bestaan ervan een verschil heeft gemaakt.Geen  preventie is altijd slechter dan niet voldoende werkende preventie.

De bezuinigingen van rijk en gemeente veegden Schorer van de kaart. Ik voorzie een toenemend risicovol seksueel gedrag onder homomannen, waarop de Schorer zich specifiek richtte. Dat betekent honderden tot duizenden extra infecties van homomannen met het hiv virus. Wat vele malen meer gaat kosten, vanaf de middllange termijn van vijf jaar na nu,  dan de besparinen opleveren.

We kunnen niet anders dan ons met hand en tand verzetten tegen maatregelen die huidige politici nemen, want over vijf jaar is er iemand anders in de politiek die de rekening gepresenteerd krijgt: groei in besmettingen, nalatigheid in testen, verlies van kwaliteit van leven van duizenden mensen, psychische drama's en veel extra kosten aan medische en psychische behandelingen. Tel uit je winst. Godverdomme.

Quote Poz and Proud Blog:


Homo’s in en buiten Amsterdam verliezen een instituut.
Schorer is failliet. Het Nederlands instituut voor homoseksualiteit, gezondheid en welzijn vroeg vorige week woensdag faillissement aan, vandaag is het uitgesproken. De Raad van Toezicht heeft dat vandaag laten weten. De teruglopende subsidie heeft de stichting de das omgedaan.
Per 1 januari viel de subsidie van de gemeente Amsterdam voor buddyzorg weg. Daardoor is een gat van ruim 350.000 euro in de exploitatie voor dit jaar ontstaan. Daarnaast schroeft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu met ingang van volgend jaar de subsidie voor preventie terug met ruim 650.000 euro.
Schorer heeft nog geprobeerd om samen te gaan met SOA Aids Nederland, maar dat is niet gelukt. Ook het onderbrengen van programma’s bij collega-instituten heeft niet tot resultaat geleid. Bij Schorer werken ongeveer 35 mensen. Er is geen geld voor een sociaal plan.

1 opmerking:

  1. Ik had nooit gedacht dat ik ooit weer van mijn herpes zou genezen, ik heb sinds juli vorig jaar herpes, tot ik op een dag op internet op zoek ga naar iemand die een getuigenis aflegt over hoe Dr. Ogala hem helpt zijn herpes te genezen met zijn natuurlijke kruidengeneeskunde, ik was zo verrast toen ik de getuigenis zag, en ik moet ook contact opnemen met de kruidendokter (Dr Ogala) via zijn e-mail die de dame aanraadde aan iedereen die ook hulp nodig zou kunnen hebben. Ik ben deze man van harte dankbaar omdat hij mijn gezondheid heeft hersteld en mij weer een gelukkig mens heeft gemaakt. Iedereen die mogelijk met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, dient vriendelijk contact op te nemen met Dr Ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com of WhatsApp +2349123794867

    BeantwoordenVerwijderen