donderdag 7 juli 2011

dochter weer naar school?

Ik denk dat ik mijn dochter zover heb dat ze weer fulltime naar school gaat. Ze wil een opleiding gaan volgen in toerisme en rekreatie, een bol opleiding. Dat kwam na een open gesprek over haar recente spanningen, die zich uitten in buikpijn en flauwvallen. Ik heb gezegd dat ze zich eens goed af moet vragen wat ze met haar leven wil. Niet van het ene in het andere baantje doorsukkelen, daar bereik je niks mee en al helemaal geen gevoel dat je je leven zelf in de hand neemt, lekker in je vel komen te zitten. We hadden een goed gesprek en ze zou zich de komende dagen nog verder oriƫnteren. Ze zal wel een studiebeurs moeten hebben, maar dat kan als ze weer fulltime naar school gaat op haar 21ste. Duimen maar. Er zit een hoop in mijn meissie, als ze maar het lef heeft om zelf keuzes te maken kan ze een fijn leven met een goed inkomen hebben, en is ze onafhankelijk van wat of wie dan ook.

Mijn zwager en zus zijn vandaag naar het LUMC geweest en hebben tig onderzoeken moeten ondergaan. Na het weekend hopen we op wat uitslagen, en vooral dat die gunstig zijn. Met lymfeklierkanker kan het alle kanten uit. Als ze er op tijd bij zijn kan het meevallen. Hopelijk gebeurt dat ook. Voorlopig gaan ze tussen hoop en vrees het weekend door, maar komen in elk geval wel op mijn verjaardag. Ze zijn niet van plan om hun kop te laten hangen. Dat is in elk geval super belangrijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten