zaterdag 12 mei 2012

o'bama pleit voor homohuwelijk...

sensationeel. De machtigste persoon ter wereld spreekt zich uit voor het homohuwelijk. Ik ben diep geroerd door zijn speech

Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch prijst de Amerikaanse president Barack Obama voor zijn uitspraken over het homohuwelijk. Dat heeft de beweging donderdag in een verklaring laten weten.
In een interview met televisiezender ABC zei Obama woensdag dat homo’s en lesbiennes met elkaar moeten kunnen trouwen in de Verenigde Staten (VS). De president sprak gisteren in zeer persoonlijke termen over de kwestie en gaf toe aanvankelijk twijfels te hebben gehad. Maar gesprekken met zijn familie, vooral zijn dochters Malia en Sasha, hebben bijgedragen aan herziening van zijn standpunt.
De dochters van Obama hebben vrienden wier ouders homoseksueel zijn. Hierover zei de president: “Voor Malia en Sasha is het onbegrijpelijk dat de ouders van hun vrienden op één of andere manier anders worden behandeld”.
Boris Dittrich noemt de uitspraken namens de organisatie inspirerend en hoopvol voor seksuele minderheden wereldwijd. Obama nam met zijn uitspraken bovendien een politiek risico in de aanloop op de presidentsverkiezingen, meent Dittrich.
Het homohuwelijk is een heet hangijzer in de Verenigde Staten. In eerdere jaren zei Obama nog tegen huwelijken tussen mensen van hetzelfde geslacht te zijn. Ongeveer 1,5 jaar geleden gaf Obama aan de kwestie in beraad te hebben. Nu zegt de Amerikaanse president dat hij er persoonlijk zo over denkt en dat het aan de Amerikaanse staten is verder erover te beslissen.
Eerder deze week gaf vice-president Joe Biden al aan er geen problemen mee te hebben als homoseksuele stellen die trouwen dezelfde burgerrechten en vrijheden krijgen als heteroseksuele koppels.
Volgens Biden draait het huwelijk om trouw zijn aan diegene van wie je houdt, of dat nu een huwelijk tussen een man en een vrouw is, of een huwelijk tussen 2 mannen of 2 vrouwen. Homorechten activisten reageerden opgetogen op de uitspraken. Ook Michael Bloomberg, de burgemeester van New York is enthousiast: “Dit is een historische gebeurtenis in de geschiedenis van de Amerikaanse burgerrechten”.

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. “Congratulations Admin! Thank you so much for taking the time to share this exciting information.”
    gitaarles online

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had nooit gedacht dat ik ooit weer van mijn herpes zou genezen, ik heb sinds juli vorig jaar herpes, tot ik op een dag op internet op zoek ga naar iemand die een getuigenis aflegt over hoe Dr. Ogala hem helpt zijn herpes te genezen met zijn natuurlijke kruidengeneeskunde, ik was zo verrast toen ik de getuigenis zag, en ik moet ook contact opnemen met de kruidendokter (Dr Ogala) via zijn e-mail die de dame aanraadde aan iedereen die ook hulp nodig zou kunnen hebben. Ik ben deze man van harte dankbaar omdat hij mijn gezondheid heeft hersteld en mij weer een gelukkig mens heeft gemaakt. Iedereen die mogelijk met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, dient vriendelijk contact op te nemen met Dr Ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com of WhatsApp +2349123794867

    BeantwoordenVerwijderen